REGULAMIN WYNAJMU APARTAMENTU
- Dokonanie rezerwacji za pośrednictwem witryny Apartmore (https://apartmore.pl/) równoznaczne jest z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.
- W przypadku dokonania rezerwacji za pośrednictwem partnerów Apartmore, takich jak Booking.com lub Airbnb.com, Regulamin doręczany jest klientowi w formie umożliwiającej jego pobranie na trwały nośnik, najpóźniej w wiadomości powitalnej przesłanej bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji. Klienci, o których mowa powyżej w ust. 2, w przypadku niewyrażania zgody na związanie postanowieniami Regulaminu, upoważnieni są do odwołania rezerwacji w terminie 2 dni od dnia otrzymania łącza umożliwiającego zapoznanie się z Regulaminem. Brak odpowiedzi i nieodwołanie rezerwacji równoznaczne jest z akceptacją postanowień Regulaminu.
- Apartament wynajmowany jest na doby.
- Doba pobytu w apartamencie trwa od godziny 15:00 do godziny 11:00.
- Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, gość powinien zgłosić obsłudze apartamentu z wyprzedzeniem. Będą one uwzględniane w miarę możliwości. Przedłużenie pobytu może być objęte dodatkową opłatą.
- Klucze do apartamentu zostaną przekazane w lokalnym biurze znajdującym się w Gdańsku przy ulicy Toruńskiej 15/U4, 80-747 Gdańsk, otwartym w godzinach 10:00-18:00. Po godzinie 18 możliwe jest odebranie kluczy z sejfu, po wcześniejszym kontakcie z biurem i umożliwieniu zablokowania na karcie kaucji.
- Dokładny termin i godzina przyjazdu Gościa do apartamentu powinna zostać potwierdzona telefonicznie lub mailowo, najpóźniej na dzień przed przyjazdem, osobie odpowiedzialnej za rezerwację wskazanej przez Apartmore. W przypadku braku możliwości dotarcia przez Gościa do apartamentu na umówioną godzinę Apartmore zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca przekazania kluczy.
- Zameldowanie po godzinie 24.00 jest opcjonalne i musi być każdorazowo potwierdzone przez firmę Apartmore. Gość zobowiązany jest poinformować firmę Apartmore o zameldowaniu po 24.00 z wyprzedzeniem 24 godzinnym. W przypadku braku takiej informacji, zameldowanie może nie być możliwe, a rezerwacje może zostać odwołana z powodu niestawienia się gościa w ustalonym terminie rozpoczęcia najmu.
- Podczas zameldowania pobierana jest gotówką odpowiednia opłata klimatyczna (2,80 zł za osobę za dobę; stan na rok 2023).
- Do czynności zameldowania wymagany jest dowód osobisty. Jeżeli dowód osobisty budzi wątpliwości osoby wyznaczonej do kontaktu z gościem, ma ona prawo poprosić o inny dokument potwierdzający tożsamość osoby meldowanej.
- Apartmore zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Gościa, bez możliwości refundacji opłaty za pobyt, który:
- nie posiada dowodu tożsamości lub nie chce okazać dowodu tożsamości
- znajduje się pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających
- odnosi się wulgarnie do pracowników obiektu
- stosuje groźby karalne lub jakąkolwiek formę szantażu
- odmawia zapłaty za pobyt lub obowiązkowe opłaty
- odmawia dokonania preautoryzacji na karcie
- Gość za zgodą Apartmore może przenieść wszelkie prawa i obowiązki wynikające z zawartej umowy na osobę trzecią, pod warunkiem przejęcia przez tą osobę wszelkich praw i obowiązków wynikających z zawartej umowy.
- Gość w dniu zameldowania powinien zgłosić wszelkie braki lub usterki znajdujące się w apartamencie.
- Niezgłoszenie uwag i zastrzeżeń (w formie co najmniej dokumentowej: sms, email etc.) co do stanu technicznego w dniu zameldowania do apartamentu, równoznaczne jest z przyjęcie, że apartament, jak i zawarte w nim sprzęty, został oddany do użytku w stanie nie budzącym uwag i zastrzeżeń gościa.
- Gość ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody w Lokalu lub jego wyposażeniu oraz nieruchomości wspólnej, w tym w częściach wspólnych budynku, w którym położony jest Lokal, jak i w mieszkaniach sąsiadujących z Lokalem, nie wynikające z normalnego użytkowania Lokalu, wyrządzone przez Klienta oraz przez osoby, którym w jakikolwiek sposób udostępnił Lokal do użytkowania lub przebywania w nim.
- Większe niż normalne zużycie ręczników skutkujące ich zniszczeniem, obciążane jest dodatkową opłatą w wysokości 40 zł za sztukę.
- Gość jest zobowiązany do naprawienia szkód wyrządzonych Apartmore oraz osobom trzecim zarówno w Lokalu jak i w nieruchomościach wspólnych, w tym w częściach wspólnych budynku, jak i lokalach sąsiednich, przez siebie oraz osoby, którym w jakikolwiek sposób udostępnił Lokal do użytkowania lub przebywania w nim.. Klient zobowiązany jest do poinformowania Apartmore lub osoby upoważnionej o wszelkich usterkach, zniszczeniach lub szkodzie wyrządzonej przez niego i osoby, którym w jakikolwiek sposób udostępnił Lokal do użytkowania lub przebywania w nim.
- Tytułem zabezpieczenia wykonania zobowiązania, o którym mowa w ustępie poprzedzającym, Apartmore pobiera od Klienta, podczas wydawania kluczy do lokalu, kaucję. Kaucja podlega zwolnieniu w ciągu 7 dni po opuszczeniu Lokalu, po potrąceniu równowartości szkód wyrządzonych przez Klienta oraz osoby, za które ponosi on odpowiedzialność na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących oraz ust. 15 i 17 powyżej.
- Potrącenie należności Apartmore z kaucji nie wyłącza możliwości dochodzenia roszczeń z tytułu poniesionych szkód, których wartość przewyższa pobraną kaucję.
- Apartmore zastrzega sobie prawo do obciążenia karty Gościa kwotą odpowiadającą równowartości poniesionej straty.
- Obsługa apartamentu ma prawo bez zezwolenia Gościa wchodzić do wynajętego apartamentu w przypadku powzięcia wiadomości o wystąpieniu jakichkolwiek zagrożeń na bezpieczeństwu gości lub mienia,
w przypadku niestosowania się Gości do regulaminu apartamentu, podejrzenia zachowania mogącego znacznie pogorszyć stan apartamentu, lub innych sytuacji niezgodnych z zasadami współżycia społecznego. Apartmore zastrzega sobie prawo do wyproszenia Gości z apartamentów w powyższych sytuacjach. - Liczba osób mających zamieszkać w obiekcie jest ograniczona do liczby zgłoszonej w procesie rezerwacji. Jeżeli Apartmore poweźmie informację o przebywaniu w Lokalu większej ilości osób, niż podana przy rezerwacji liczba Gości, Najemca zobowiązuj się zapłacić karę umowną w wysokości 200 zł za każdą dodatkową osobę za dobę. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej liczby osób w apartamencie Apartmore może również odmówić wydania kluczy.
- Przebywanie w apartamencie zwierząt jest niedozwolone. Złamanie tego zakazu skutkuje obciążeniem Gościa karą pieniężną w wysokości 300 zł za każdą zarezerwowaną przez Gościa dobę. (Chyba, że ustalono inaczej w formie pisemnej).
- W apartamencie obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów, wyrobów tytoniowych i innych używek. W przypadku wyczucia zapachu wyżej wymienionych, Apartmore obciąży gościa kwotą w wysokości 500 zł za wywabianie zapachu.
- Gość zobowiązany jest do przestrzegania zasad dobrego sąsiedztwa, zachowanie czystości w lokalu, na klatkach schodowych oraz w obrębie zajmowanego budynku i utrzymywania wynajętego apartamentu w należytym stanie.
- Jeżeli w skutek zakłócania przez Gości porządku przedstawiciel Apartmore zostanie wezwany do Apartamentu lub wezwana do interwencji zostanie Straż Miejska lub Policja, Apartmore uprawniony będzie do natychmiastowego rozwiązania umowy z winy klienta, zachowując uprawnienie do zatrzymania całej ustalonej ceny najmu i jednocześnie ma prawo obciążyć Gościa kwotą 1000 zł kary.
- W dniu wyjazdu Gość zobowiązany jest udostępnić Apartmore wynajmowany lokal w celu skontrolowania jego stanu.
- Klient ponosi pełną odpowiedzialność za powierzone mu klucze do Lokalu oraz piloty do bram wjazdowych (o ile rezerwacja obejmuje miejsce garażowe). Zagubienie klucza lub pilota obciążane jest dodatkową opłatą w wysokości 100,00 zł za sztukę
- Wcześniejszy wyjazd Gościa, z przyczyn niezależnych od właścicieli apartamentu, nie uprawnia go do żądania zwrotu kwoty za niewykorzystane świadczenie.
- W przypadku znalezienia w apartamencie rzeczy należących do Gościa, pozostawionych po wyjeździe, Gość może zamówić kuriera po ich odbiór. Rzeczy nie będą przechowywane dłużej niż 2 tygodnie od daty wymeldowania. Produkty spożywcze i kosmetyki nie bedą przechowywane.
- Firma zastrzega sobie prawo, w przypadkach nagłych usterek lub innych zdarzeń losowych, do skrócenia rezerwacji i zwrotu środków za niewykorzystane noclegi.
- Do kwestii nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Sądem właściwym dla rozwiązywania wszelkich sporów jest sąd właściwy dla Apartmore Joanna Winiarska.
- W przypadku wystąpienia różnic pomiędzy wykładnią wersji polskiej i angielskiej Regulaminu, obowiązującą wersją jest wersja sporządzona w języku polskim.
Klauzula informacyjna RODO
- Administratorem danych osobowych osób zainteresowanych rezerwacją apartamentów oferowanych przez Apartmore Joanna Winiarska (zwanych dalej „Klientami” lub pojedynczo „Klientem”) jest Apartmore sp z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-749), przy ul. Jaglanej 6c/5, NIP: 5833510035 – dalej zwany „Administratorem)”.
- W sprawach związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych prosimy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: kontakt@apartmore.pl.
- Podane przez Klienta dane osobowe przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO – tj. z uwagi na fakt, że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
- Dane osobowe Klienta mogą być ujawniane, udostępniane odbiorcom lub stronom trzecim, którymi mogą być podmioty, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych na mocy i w oparciu o umowy powierzenia i zgodnie z wymogami art. 28 RODO: dostawcom IT oraz innym podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu Administratora, w tym także tym dostawcom usług dodatkowych przy których rezerwacji pośredniczymy oraz od których dane są nam przekazywane takich jak m.in. Booking.com B.V., Airbnb, Inc.
- Dane osobowe Klienta będą przechowywane przez następujący okres czasu:
- w celu wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – są przetwarzane przez okres trwania umowy, a także po jej zakończeniu, w szczególności w zakresie imienia, nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu, które są konieczne w całym procesie rezerwacyjnym przez czas określony w przepisach szczególnych, jednak nie dłuższy niż przez 6 lat.
- gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) będą przechowywane w związku z archiwizacją danych związanych z obowiązkiem podatkowym przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ich archiwizacji. Po upływie tego okresu, Administrator usuwa dane jeżeli nie posiada innej podstawy ich przetwarzania.
- niektóre dane osobowe (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w szczególności w zakresie imienia, nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu, będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji prawnie uzasadnionego interesu, jakim dochodzenie roszczeń lub obrona przed ewentualnymi roszczeniami – jednak nie dłużej niż przez okres 6 lat od rozpoczęcia ustawowego okresu przedawnienia w każdym konkretnym przypadku.
- jeżeli dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie zgody do komunikacji marketingowej (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), dane przetwarzane będą przez czas obowiązywania zgody, którą osoba, której dane dotyczą może cofnąć lub ograniczyć w dowolnym momencie.
- W przypadku przetwarzania danych osobowych w oparciu o udzieloną przez Klienta zgodę, wszystkie udzielone przez Klienta zgody na przetwarzanie ich danych osobowych mogą być wycofane w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Klientowi przysługuje ponadto prawo żądania od Administratora danych dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, gdy Klient uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
- Podanie przez Klienta jego danych osobowych ma charakter dobrowolny, jednak brak podania danych przez Klienta będzie skutkował brakiem możliwości skorzystania z usługi rezerwacji, w tym brakiem możliwości kontaktu z Administratorem, a także brakiem możliwości przesyłania Klientowi informacji handlowych dotyczących ofert Administratora.