Regulamin Wynajmu Apartamentu

REGULAMIN WYNAJMU APARTAMENTU

  1. Dokonanie rezerwacji za pośrednictwem witryny Apartmore (https://apartmore.pl/) równoznaczne jest z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.
  2. W przypadku dokonania rezerwacji za pośrednictwem partnerów Apartmore, takich jak Booking.com lub Airbnb.com, Regulamin doręczany jest klientowi w formie umożliwiającej jego pobranie na trwały nośnik, najpóźniej w wiadomości powitalnej przesłanej bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji. Klienci, o których mowa powyżej w ust. 2, w przypadku niewyrażania zgody na związanie postanowieniami Regulaminu, upoważnieni są do odwołania rezerwacji w terminie 2 dni od dnia otrzymania łącza umożliwiającego zapoznanie się z Regulaminem. Brak odpowiedzi i nieodwołanie rezerwacji równoznaczne jest z akceptacją postanowień Regulaminu.
  3. Apartament wynajmowany jest na doby.
  4. Doba pobytu w apartamencie trwa od godziny 15:00 do godziny 11:00.
  5. Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, gość powinien zgłosić obsłudze apartamentu z wyprzedzeniem. Będą one uwzględniane w miarę możliwości. Przedłużenie pobytu może być objęte dodatkową opłatą.
  6. Klucze do apartamentu zostaną przekazane w lokalnym biurze znajdującym się w Gdańsku przy ulicy Toruńskiej 15/U4, 80-747 Gdańsk, otwartym w godzinach 10:00-18:00. Po godzinie 18 możliwe jest odebranie kluczy z sejfu, po wcześniejszym kontakcie z biurem i umożliwieniu zablokowania na karcie kaucji.
  7. Dokładny termin i godzina przyjazdu Gościa do apartamentu powinna zostać potwierdzona telefonicznie lub mailowo, najpóźniej na dzień przed przyjazdem, osobie odpowiedzialnej za rezerwację wskazanej przez Apartmore. W przypadku braku możliwości dotarcia przez Gościa do apartamentu na umówioną godzinę Apartmore zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca przekazania kluczy.
  8. Zameldowanie po godzinie 24.00 jest opcjonalne i musi być każdorazowo potwierdzone przez firmę Apartmore. Gość zobowiązany jest poinformować firmę Apartmore o zameldowaniu po 24.00 z wyprzedzeniem 24 godzinnym. W przypadku braku takiej informacji, zameldowanie może nie być możliwe, a rezerwacje może zostać odwołana z powodu niestawienia się gościa w ustalonym terminie rozpoczęcia najmu.
  9. Podczas zameldowania pobierana jest gotówką odpowiednia opłata klimatyczna (2,80 zł za osobę za dobę; stan na rok 2023).
  10. Do czynności zameldowania wymagany jest dowód osobisty. Jeżeli dowód osobisty budzi wątpliwości osoby wyznaczonej do kontaktu z gościem, ma ona prawo poprosić o inny dokument potwierdzający tożsamość osoby meldowanej.
  11. Apartmore zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Gościa, bez możliwości refundacji opłaty za pobyt, który:
    1. nie posiada dowodu tożsamości lub nie chce okazać dowodu tożsamości
    2. znajduje się pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających
    3. odnosi się wulgarnie do pracowników obiektu
    4. stosuje groźby karalne lub jakąkolwiek formę szantażu
    5. odmawia zapłaty za pobyt lub obowiązkowe opłaty
    6. odmawia dokonania preautoryzacji na karcie
  12. Gość za zgodą Apartmore może przenieść wszelkie prawa i obowiązki wynikające z zawartej umowy na osobę trzecią, pod warunkiem przejęcia przez tą osobę wszelkich praw i obowiązków wynikających z zawartej umowy.
  13. Gość w dniu zameldowania powinien zgłosić wszelkie braki lub usterki znajdujące się w apartamencie.
  14. Niezgłoszenie uwag i zastrzeżeń (w formie co najmniej dokumentowej: sms, email etc.) co do stanu technicznego w dniu zameldowania do apartamentu, równoznaczne jest z przyjęcie, że apartament, jak i zawarte w nim sprzęty, został oddany do użytku w stanie nie budzącym uwag i zastrzeżeń gościa.
  15. Gość ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody w Lokalu lub jego wyposażeniu oraz nieruchomości wspólnej, w tym w częściach wspólnych budynku, w którym położony jest Lokal, jak i w mieszkaniach sąsiadujących z Lokalem, nie wynikające z normalnego użytkowania Lokalu, wyrządzone przez Klienta oraz przez osoby, którym w jakikolwiek sposób udostępnił Lokal do użytkowania lub przebywania w nim.
  16. Większe niż normalne zużycie ręczników skutkujące ich zniszczeniem, obciążane jest dodatkową opłatą w wysokości 40 zł za sztukę.
  17. Gość jest zobowiązany do naprawienia szkód wyrządzonych Apartmore oraz osobom trzecim zarówno w Lokalu jak i w nieruchomościach wspólnych, w tym w częściach wspólnych budynku, jak i lokalach sąsiednich, przez siebie oraz osoby, którym w jakikolwiek sposób udostępnił Lokal do użytkowania lub przebywania w nim.. Klient zobowiązany jest do poinformowania Apartmore lub osoby upoważnionej o wszelkich usterkach, zniszczeniach lub szkodzie wyrządzonej przez niego i osoby, którym w jakikolwiek sposób udostępnił Lokal do użytkowania lub przebywania w nim.
  18. Tytułem zabezpieczenia wykonania zobowiązania, o którym mowa w ustępie poprzedzającym, Apartmore pobiera od Klienta, podczas wydawania kluczy do lokalu, kaucję. Kaucja podlega zwolnieniu w ciągu 7 dni po opuszczeniu Lokalu, po potrąceniu równowartości szkód wyrządzonych przez Klienta oraz osoby, za które ponosi on odpowiedzialność na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących oraz ust. 15 i 17 powyżej.
  19. Potrącenie należności Apartmore z kaucji nie wyłącza możliwości dochodzenia roszczeń z tytułu poniesionych szkód, których wartość przewyższa pobraną kaucję.
  20. Apartmore zastrzega sobie prawo do obciążenia karty Gościa kwotą odpowiadającą równowartości poniesionej straty.
  21. Obsługa apartamentu ma prawo bez zezwolenia Gościa wchodzić do wynajętego apartamentu w przypadku powzięcia wiadomości o wystąpieniu jakichkolwiek zagrożeń na bezpieczeństwu gości lub mienia,
    w przypadku niestosowania się Gości do regulaminu apartamentu, podejrzenia zachowania mogącego znacznie pogorszyć stan apartamentu, lub innych sytuacji niezgodnych z zasadami współżycia społecznego. Apartmore zastrzega sobie prawo do wyproszenia Gości z apartamentów w powyższych sytuacjach.
  22. Liczba osób mających zamieszkać w obiekcie jest ograniczona do liczby zgłoszonej w procesie rezerwacji. Jeżeli Apartmore poweźmie informację o przebywaniu w Lokalu większej ilości osób, niż podana przy rezerwacji liczba Gości, Najemca zobowiązuj się zapłacić karę umowną w wysokości 200 zł za każdą dodatkową osobę za dobę. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej liczby osób w apartamencie Apartmore może również odmówić wydania kluczy.
  23. Przebywanie w apartamencie zwierząt jest niedozwolone. Złamanie tego zakazu skutkuje obciążeniem Gościa karą pieniężną w wysokości 300 zł za każdą zarezerwowaną przez Gościa dobę. (Chyba, że ustalono inaczej w formie pisemnej).
  24. W apartamencie obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów, wyrobów tytoniowych i innych używek. W przypadku wyczucia zapachu wyżej wymienionych, Apartmore obciąży gościa kwotą w wysokości 500 zł za wywabianie zapachu.
  25. Gość zobowiązany jest do przestrzegania zasad dobrego sąsiedztwa, zachowanie czystości w lokalu, na klatkach schodowych oraz w obrębie zajmowanego budynku i utrzymywania wynajętego apartamentu w należytym stanie.
  26. Jeżeli w skutek zakłócania przez Gości porządku przedstawiciel Apartmore zostanie wezwany do Apartamentu lub wezwana do interwencji zostanie Straż Miejska lub Policja, Apartmore uprawniony będzie do natychmiastowego rozwiązania umowy z winy klienta, zachowując uprawnienie do zatrzymania całej ustalonej ceny najmu i jednocześnie ma prawo obciążyć Gościa kwotą 1000 zł kary.
  27. W dniu wyjazdu Gość zobowiązany jest udostępnić Apartmore wynajmowany lokal w celu skontrolowania jego stanu.
  28. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za powierzone mu klucze do Lokalu oraz piloty do bram wjazdowych (o ile rezerwacja obejmuje miejsce garażowe). Zagubienie klucza lub pilota obciążane jest dodatkową opłatą w wysokości 100,00 zł za sztukę
  29. Wcześniejszy wyjazd Gościa, z przyczyn niezależnych od właścicieli apartamentu, nie uprawnia go do żądania zwrotu kwoty za niewykorzystane świadczenie.
  30. W przypadku znalezienia w apartamencie rzeczy należących do Gościa, pozostawionych po wyjeździe, Gość może zamówić kuriera po ich odbiór. Rzeczy nie będą przechowywane dłużej niż 2 tygodnie od daty wymeldowania. Produkty spożywcze i kosmetyki nie bedą przechowywane.
  31. Firma zastrzega sobie prawo, w przypadkach nagłych usterek lub innych zdarzeń losowych, do skrócenia rezerwacji i zwrotu środków za niewykorzystane noclegi.
  32. Do kwestii nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
  33. Sądem właściwym dla rozwiązywania wszelkich sporów jest sąd właściwy dla Apartmore Joanna Winiarska.
  34. W przypadku wystąpienia różnic pomiędzy wykładnią wersji polskiej i angielskiej Regulaminu, obowiązującą wersją jest wersja sporządzona w języku polskim.

Klauzula informacyjna RODO

  1. Administratorem danych osobowych osób zainteresowanych rezerwacją apartamentów oferowanych przez Apartmore Joanna Winiarska (zwanych dalej „Klientami” lub pojedynczo „Klientem”) jest Apartmore sp z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-749), przy ul. Jaglanej 6c/5, NIP: 5833510035 – dalej zwany „Administratorem)”.
  2. W sprawach związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych prosimy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: kontakt@apartmore.pl.
  3. Podane przez Klienta dane osobowe przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO – tj. z uwagi na fakt, że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
  4. Dane osobowe Klienta mogą być ujawniane, udostępniane odbiorcom lub stronom trzecim, którymi mogą być podmioty, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych na mocy i w oparciu o umowy powierzenia i zgodnie z wymogami art. 28 RODO: dostawcom IT oraz innym podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu Administratora, w tym także tym dostawcom usług dodatkowych przy których rezerwacji pośredniczymy oraz od których dane są nam przekazywane takich jak m.in. Booking.com B.V., Airbnb, Inc.
  5. Dane osobowe Klienta będą przechowywane przez następujący okres czasu:
    1. w celu wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – są przetwarzane przez okres trwania umowy, a także po jej zakończeniu, w szczególności w zakresie imienia, nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu, które są konieczne w całym procesie rezerwacyjnym przez czas określony w przepisach szczególnych, jednak nie dłuższy niż przez 6 lat.
    2. gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) będą przechowywane w związku z archiwizacją danych związanych z obowiązkiem podatkowym przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ich archiwizacji. Po upływie tego okresu, Administrator usuwa dane jeżeli nie posiada innej podstawy ich przetwarzania.
    3. niektóre dane osobowe (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w szczególności w zakresie imienia, nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu, będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji prawnie uzasadnionego interesu, jakim dochodzenie roszczeń lub obrona przed ewentualnymi roszczeniami – jednak nie dłużej niż przez okres 6 lat od rozpoczęcia ustawowego okresu przedawnienia w każdym konkretnym przypadku.
    4. jeżeli dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie zgody do komunikacji marketingowej (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), dane przetwarzane będą przez czas obowiązywania zgody, którą osoba, której dane dotyczą może cofnąć lub ograniczyć w dowolnym momencie.
  6. W przypadku przetwarzania danych osobowych w oparciu o udzieloną przez Klienta zgodę, wszystkie udzielone przez Klienta zgody na przetwarzanie ich danych osobowych mogą być wycofane w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  7. Klientowi przysługuje ponadto prawo żądania od Administratora danych dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, gdy Klient uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
  8. Podanie przez Klienta jego danych osobowych ma charakter dobrowolny, jednak brak podania danych przez Klienta będzie skutkował brakiem możliwości skorzystania z usługi rezerwacji, w tym brakiem możliwości kontaktu z Administratorem, a także brakiem możliwości przesyłania Klientowi informacji handlowych dotyczących ofert Administratora.